Рекомендації щодо організації роботи
науково-методичної проблеми області «Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості»
І. Основні пріоритети:
1. Системне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх розвитку.
2. Моніторинг якості навчання та життєвої компетентності школяра.
3. Запровадження гнучких моделей організації навчальне - виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів.
4. Науково-методичне забезпечення переходу до профільного навчання.
5. Використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів.
6. Впровадження інформаційних технологій, активізація самостійної роботи школярів.
7. Формування позитивної мотивації до навчання та вибору майбутньої професії.
8. Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості.
9. Розвиток інноваційного потенціалу інтелектуально обдарованих дітей.
10. Включення в освітній та інформаційний простір дітей з особливими
погребами.
11. Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров'я молоді, запровадження здоров’єзберігаючих освітніх технологій.
12. Організаційно-педагогічне забезпечення рівного доступу до якісної освіти.
ІІ. Спрямувати роботу психологічної служби на:
• створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу особистості учня на всіх етапах його розвитку;
• систематичне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх психічного розвитку в процесі навчання;
• створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості та успішного навчання;
• створення соціально-психологічних умов для надання допомоги учням, що мають проблеми у навчанні та психологічному розвитку;
• психологічну підтримку стандартизації і профілізації освіти;
• забезпечення класних керівників, вчителів даними
психолого-педагогічних досліджень особистості учнів, рекомендаціями
щодо стратегії і тактики педагогічних впливів на них;
• вдосконалення системи моніторингових психологічних досліджень.
III. Наукове-методичне забезпечення впровадження технологій продуктивного навчання
Основу педагогічної стратегії розвитку інноваційної особистості
складає побудова продуктивної особистісно-орієнтованої системи навчання,
яка спирається на такі вихідні положення:
• пріоритет індивідуальності, самоцінності, самобутності дитини як
активного носія суб'єктивного досвіду, що склався задовго до впливу
спеціально організованого навчання в школі;
• при конструюванні та реалізації освітнього процесу потрібна особлива робота вчителя для виявлення
суб'єктивного досвіду кожного учня;
• в освітньому процесі відбувається «зустріч» суспільне - історичного
досвіду, що задається навчанням та суб'єктивного досвіду учня;
• розвиток учня як особистості (його соціалізація)відбувається на
тільки шляхом оволодіння ним нормативною діяльністю, а й через постійне
збагачення, перетворення суб'єктивного досвіду як важливого джерела
власного розвитку;
• головним результатом учня повинно бути формування пізнавальних
здібностей на основі оволодіння відповідними знаннями та уміннями.
Шкільним методичним об'єднанням рекомендувати:
1. На засіданнях ШМО розглянути теоретичні положення стратегії розвитку інноваційної особистості:
• поняття інноваційна особистість;
• поняття життєвої і освітньої компетентності школяра;
• теорію психологічного супроводу розвитку особистості;
• теоретичні основи методик і технологій продуктивного навчання; • методики впровадження інформаційних технологій навчання
2.
Глибоко вивчити зміст галузей Державного стандарту освіти з метою
побудови навчального процесу на якісно новому рівні на основі
компетентнісного підходу до навчання учнів, впровадження продуктивних
технологій навчання.
3. Ґрунтовно проаналізувати роботу вчителів-предметників за роки роботи над попередньою науково-методичною проблемою області.
4.
Провести діагностику рівня теоретичних і психологічних знань з питань
основних положень технологій продуктивного навчання психологічного
супроводу розвитку учня.
5. Провести всебічний аналіз результатів
освітнього процесу з предмету, забезпечення вчителями досягнення всіма
учнями рівня державного стандарту освіти, створення умов для навчання
на продвинутому рівні учням з високими навчальними можливостями.
6.
Спрямувати роботу ШМО на підвищення якості навченості учнів на основі
проблемного аналізу даних моніторингових досліджень рівня предметної
підготовки, результатів ДПА через технологізацію навчального процесу і
впровадження компетентнісного підходу до навчання.
7. Провести експертизу нових додаткових навчальних курсів і програм, освітніх технологій і методик, які використовують вчителі.
Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти |